Fundació ASPANIAS
Explicació de la demanda
La Fundació ASPANIAS és una entitat solidària i preocupada per la igualtat i els drets de les persones amb dependència amb una trajectòria de més de 60 anys treballant per la dignitat de les persones amb diversitat funcional.
Entre els diversos serveis amb els que compta Aspanias tenim tres llars-residència en dos ubicacions de Barcelona, en el districte de Sarrià-Sant Gervasi i a l’Eixample. Ara mateix busquem un psicòleg/a musicoterapeuta per incorporar-se al nostre equip en jornada de 27 hores setmanals.
Entre els diversos serveis amb els que compta Aspanias tenim tres llars-residència en dos ubicacions de Barcelona, en el districte de Sarrià-Sant Gervasi i a l’Eixample. Ara mateix busquem un psicòleg/a musicoterapeuta per incorporar-se al nostre equip en jornada de 27 hores setmanals.
Entitat
Fundació ASPANIAS
Termini del procés de selecció
Tipus de col·laboració
Presencial
Tipus d'oferta
Atenció directa
Territori / Ubicació
Barcelona (província)
Àmbit i/o col·lectiu d’intervenció
Persones amb discapacitat
Atenció domiciliària
Titulació mínima requerida
Llicenciatura/grau
Especialitat acadèmica
Grau en Psicologia
Llicenciada en Psicologia
Master en musicoteràpia
Altres àrees d’expertesa formativa a valorar
Requisits:
• Llicenciatura o Grau en Psicologia.
• Formació en Musicoteràpia o Investigació Musical.
• Comptar amb el Certificat d'antecedents penals i de delictes de naturalesa sexual.
A més, es valorarà positivament:
• Coneixements i tècniques d’intervenció psicològica en l’àmbit de la discapacitat.
• Coneixement del model d’atenció centrada en la persona.
• Habilitats de comunicació i treball en equip.
• Llicenciatura o Grau en Psicologia.
• Formació en Musicoteràpia o Investigació Musical.
• Comptar amb el Certificat d'antecedents penals i de delictes de naturalesa sexual.
A més, es valorarà positivament:
• Coneixements i tècniques d’intervenció psicològica en l’àmbit de la discapacitat.
• Coneixement del model d’atenció centrada en la persona.
• Habilitats de comunicació i treball en equip.
Torns
Tarda
Nombre de llocs demandats
Entre 1 i 5
Mínim d'experiència professional
Entre 1 i 3 anys
Tasques i responsabilitats
Funcions:
a) En relació amb les persones amb discapacitat
Fer l'avaluació psicològica de la persona amb discapacitat en les vessants emocional, cognitiva i psicopatològica.
Fer l'avaluació de les capacitats i les habilitats adaptatives de la persona amb discapacitat.
Elaborar el diagnòstic diferencial sempre que es consideri necessari.
Establir la intervenció terapèutica i fer el seguiment de la persona atesa en les àrees emocional, cognitiva, psicopatològica i de capacitats i habilitats adaptatives.
Col·laborar amb la resta de l'equip en la resolució de conflictes interpersonals.
Vetllar i orientar pel desenvolupament adequat de l'àrea afectiva-sexual.
Dissenyar, organitzar, coordinar i avaluar les activitats que consten en el pla interdisciplinari d'atenció individual, i dur-les a terme, si escau.
Proposar la derivació de la persona atesa al recurs especialitzat més adient quan no es pugui atendre adequadament en el centre, i establir la coordinació necessària per tal de mantenir la continuïtat assistencial.
b) En relació amb la família o la persona referent
Donar suport i atenció a la família o la persona referent en totes les fases d'estada de la persona amb discapacitat al centre: ingrés, estada i baixa.
Respecte a la diversitat cultural i a les diferents tipologies familiars
Fer l'assessorament i l'orientació psico-educativa a la família o la persona referent.
c) En relació amb l'equip interdisciplinari
Elaborar el pla interdisciplinari d'atenció individual conjuntament amb la resta de l'equip.
Proporcionar pautes d'intervenció i orientació psicològica a l'equip interdisciplinari.
Vetllar i orientar per al desenvolupament adequat de l'àrea afectiva-sexual.
Participar en l'elaboració i la revisió periòdica dels protocols assistencials específics de la seva àrea.
Participar en l'elaboració de la memòria anual d'activitats del centre i facilitar les dades relatives a l'àmbit de la seva competència.
Atendre en general les demandes que puguin presentar el personal cuidador i derivar-les en cas de que no es puguin resoldre, a qui correspongui.
Participar en els comitès d'ètica del centre.
Participar de manera activa, conjuntament amb altres membres de l'equip, en els plans de millora del centre i en sessions de supervisió.
d) En relació amb l'entorn
Procurar que l'entorn immediat de la persona amb discapacitat sigui confortable, funcional i segur, i fomenti el respecte a la individualitat.
Mantenir contacte i coordinar-se amb els professionals dels serveis i els recursos socials, educatius, de salut, de lleure, etc. de la comunitat.
Fomentar la inclusió social de la persona amb discapacitat dins la comunitat.
e) De formació, recerca i docència
Elaborar i participar en projectes d'investigació, recerca, formació i gestió en l'àmbit de la psicologia, tots ells adreçats a les discapacitats.
Formar els professionals auxiliars i tècnics d'atenció personal en tècniques específiques del seu àmbit d'actuació i orientar-los sobre les activitats que poden dur a terme, segons les capacitats de cada persona atesa.
Col·laborar en la formació d'altres professionals del centre i del personal voluntari.
Assistir i participar en els espais de supervisió.
Participar com a docent en activitats de formació.
Col·laborar en la formació pràctica d'estudiants de la llicenciatura de psicologia
a) En relació amb les persones amb discapacitat
Fer l'avaluació psicològica de la persona amb discapacitat en les vessants emocional, cognitiva i psicopatològica.
Fer l'avaluació de les capacitats i les habilitats adaptatives de la persona amb discapacitat.
Elaborar el diagnòstic diferencial sempre que es consideri necessari.
Establir la intervenció terapèutica i fer el seguiment de la persona atesa en les àrees emocional, cognitiva, psicopatològica i de capacitats i habilitats adaptatives.
Col·laborar amb la resta de l'equip en la resolució de conflictes interpersonals.
Vetllar i orientar pel desenvolupament adequat de l'àrea afectiva-sexual.
Dissenyar, organitzar, coordinar i avaluar les activitats que consten en el pla interdisciplinari d'atenció individual, i dur-les a terme, si escau.
Proposar la derivació de la persona atesa al recurs especialitzat més adient quan no es pugui atendre adequadament en el centre, i establir la coordinació necessària per tal de mantenir la continuïtat assistencial.
b) En relació amb la família o la persona referent
Donar suport i atenció a la família o la persona referent en totes les fases d'estada de la persona amb discapacitat al centre: ingrés, estada i baixa.
Respecte a la diversitat cultural i a les diferents tipologies familiars
Fer l'assessorament i l'orientació psico-educativa a la família o la persona referent.
c) En relació amb l'equip interdisciplinari
Elaborar el pla interdisciplinari d'atenció individual conjuntament amb la resta de l'equip.
Proporcionar pautes d'intervenció i orientació psicològica a l'equip interdisciplinari.
Vetllar i orientar per al desenvolupament adequat de l'àrea afectiva-sexual.
Participar en l'elaboració i la revisió periòdica dels protocols assistencials específics de la seva àrea.
Participar en l'elaboració de la memòria anual d'activitats del centre i facilitar les dades relatives a l'àmbit de la seva competència.
Atendre en general les demandes que puguin presentar el personal cuidador i derivar-les en cas de que no es puguin resoldre, a qui correspongui.
Participar en els comitès d'ètica del centre.
Participar de manera activa, conjuntament amb altres membres de l'equip, en els plans de millora del centre i en sessions de supervisió.
d) En relació amb l'entorn
Procurar que l'entorn immediat de la persona amb discapacitat sigui confortable, funcional i segur, i fomenti el respecte a la individualitat.
Mantenir contacte i coordinar-se amb els professionals dels serveis i els recursos socials, educatius, de salut, de lleure, etc. de la comunitat.
Fomentar la inclusió social de la persona amb discapacitat dins la comunitat.
e) De formació, recerca i docència
Elaborar i participar en projectes d'investigació, recerca, formació i gestió en l'àmbit de la psicologia, tots ells adreçats a les discapacitats.
Formar els professionals auxiliars i tècnics d'atenció personal en tècniques específiques del seu àmbit d'actuació i orientar-los sobre les activitats que poden dur a terme, segons les capacitats de cada persona atesa.
Col·laborar en la formació d'altres professionals del centre i del personal voluntari.
Assistir i participar en els espais de supervisió.
Participar com a docent en activitats de formació.
Col·laborar en la formació pràctica d'estudiants de la llicenciatura de psicologia
Disponibilitat de vehicle propi
No
L’entitat compleix amb el conveni col·lectiu que l’aplica